Hallo Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robert Houwers - WaarBenJij.nu Hallo Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robert Houwers - WaarBenJij.nu

Hallo Suriname

Door: Robert Houwers

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Een goedemorgen allemaal.

Ik zit hier lekker in de ochtendzon bruin te worden. Ik hoorde dat dat bij jullie ook kan. Maar die ruim 30 graden van hier redden jullie niet! Net zo als het aantal ongedierte zoals mega grote kikkers, muggen en mieren.
Dinsdag zijn we hier aangekomen na een vlucht van ruim negen uur. Net voor de vlucht het laatste contact gehad met vrienden en familie en toen zijn we in de rij gaan staan. Dat duurde al een tijd en toen konden we eindelijk het vliegtuig in. 2 maaltijden, 1 film, heel wat drankjes en veel gesprekjes verder kwamen we eindelijk aan in Paramaribo. Alhoewel IN Paramaribo is wat overdreven. Het vliegveld ligt een flink stuk buiten de stad dus we moesten nog een uur rijden om thuis te komen. We kwamen op het terrein van de stichting aan waar een aantal gebouwen staan. Waarvan één huisje waar wij met z'n vieren goed kunnen vertoeven. Een huisje met alles wat we nodig hebben. De volgende dag hebben we lekker rustig aangedaan. We hebben hier alles rustig bekeken waaronder de bibliotheek waar we aan de slag gaan. We zijn er nu één ochtend mee bezig geweest. We hebben kasten geschuurd, plafond schoon gemaakt en al verschillende balken geverfd. Maar we zijn er nog lang niet. 21 maart is de officiële opening van de bibliotheek. Dan moeten we alles af hebben terwijl we ook nog een weekend weg gaan met de familie Wong Swie San dus voor Surinaamse begrippen moeten we nog flink aan de slag. 's Middags liggen we lekker bij het zwembad te bakken en kunnen we onze appjes en mailtjes weer binnen halen.
Een tip voor iedereen: in Paramaribo kun je gezellig een drankje doen op een terrasje. Maar natuurlijk wel alleen als je met gezellige mensen bent!

Wat er ons allemaal verder nog te wachten staat wachten we af. We zijn benieuwd!!

Groetjes van José, José, Marcel en Robert

• 08 Maart 2014 - 13:01

S&S H:

Eey swa!

Leuk om te lezen! Goed dat het al als thuis voelt;)
    Je vroeg ons om je op de hoogte te houden: vanavond om 20:00 uur in 't Romienendal hebben we ons voorjaarsconcert (ook voor andere geïnteresseerde lezers!)
    Fijne tijd nog daar met zn allen.

• 08 Maart 2014 - 13:26

Alies:

Hey!
    Ben je al bijna zwart? Of komt ook van "die zon" eerst de rode kleur? Tof dat je al over het THUIS zijn hebt!

Samen met een aantal meiden van je harem ga ik zo een rondje wandelen en van de Lentezon genieten. Foto's krijg je wel op je App ;-)

Dikke knuffel van mij

• 08 Maart 2014 - 16:00

Astrid:

je bent in ieder geval goed aangekomen, en nu lekker genieten, al moet je nog wel flink aan de slag.
    heb je al een broodje pom gegeten echt surinaams en super lekker, maar je blijft nog een poosje dus dat zal er vast nog wel van komen

• 11 Maart 2014 - 21:03

Oma:

Dinsdag 11 maart 20.15 uur.

Hallo harde werkers!

Met veel plezier zien we regelmatig foto’s verschijnen en ook het reisverslag en de eerste indrukken, door Robert verstuurt, was leuk om te lezen. Jullie zijn vast al lekker verkleurd en het winterse huidje verruild voor een zomers tintje. Maar ook ik heb al een beetje zitten zonnen in de tuin. Vandaag waait er een noordelijk briesje dus voelt de natuur weer wat kouder aan. Maar jullie hebben vast wel eens gehoord van; “een inholdende meert is gold weert”. Want voor je er erg in hebt staan de fruitbomen al weer in de bloei.
    Zaterdag j.l. heb ik de vier Houwers mannen nog mogen ontmoeten op het concert van Excelsior. Ik miste wel de warme trombone klank van Robert’s instrument. Trouwens van harte gefeliciteerd met je 12 ½ jarig lid zijn van Excelsior. Er werden heel wat leden gehuldigd die avond. Bert Helmink was 50 jaar lid. Van de burgemeester ontving hij een lintje voor het vele werk als bestuurslid bij het corps en zijn vrijwilligerswerk in de kerk.
    Naar mijn idee is dit concert prima verlopen. “ Toekomst muziek “. Ik verbaas me altijd over de vele verrassingen die er zo’n avond weer worden geboden. Maar ja dat kun je verwachten van zo’n jonge en dynamische groep! Het was er ook weer bastende vol. Het wordt tijd dat het ’t Romienendal er een meter of wat bij krijgt.
    Wat gaat jullie volgende klus worden? Het lijkt me dat de bibliotheek al aardig op orde is.
    Veel nieuws is hier nog niet te melden. Dat is ook vaak maar het beste, of niet.
    We hopen dat jullie een paar gezellige dagen mogen hebben tijdens het uitstapje en wensen jullie nog een heel goede tijd toe in Paramaribo!

Groeten van de mannen hier en een knuffel van (o)ma. Tot wederhoren!

• 12 Maart 2014 - 13:11

Suzette:

Ach Robert, wat een lieve oma heb je! Die heeft je even helemaal bijgepraat over de afgelopen zaterdag van het concert ;-) Groetjes daar!

• 13 Maart 2014 - 23:39

Aafke Ros:

Hoi Robert,
    Leuk je verslagen te lezen. Ik ben benieuwd wat er in de komende weken nog meer volgt. Ik hoop dat je het daar erg naar je zin zult hebben en het verblijf daar een verrijking zal zijn.
    Groetjes ook aan je ma, Jose L, Marcel en Eddy en Jennifer. Van Aafke

• 15 Maart 2014 - 18:59

Johan Van Tvree:

hallo robert en jose
    nu ik dit typ zit je man en je vader nog in de trekkker op het land te cultivatoren''tis er mooi aan nu tdroogt goed op .tis nu 18.55 .leuk om jullie zo te volgen via waar ben je nu .smorgens werken tot het te warm word werd ons gisteren verteld .en smiddags beetje poedelen in het zwembad.geniet ervan .nog veel plezier daar met wt jullie ook doen daar..groetjes vanuit lintelo van tvree