Al bijna op 1/3 van de reis alweer... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robert Houwers - WaarBenJij.nu Al bijna op 1/3 van de reis alweer... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robert Houwers - WaarBenJij.nu

Al bijna op 1/3 van de reis alweer...

Door: Robert Houwers

Blijf op de hoogte en volg Robert

30 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Robert, waar blijft het volgende verslag nou?
Jaja, hier is dan het volgende reisverslag.

Vorige week vrijdag was het zover. De opening van de bibliotheek. Overdag hebben we de laatste voorbereidingen getroffen om het een gezellige boel te laten lijken. Volgens mij was dat aardig gelukt en om 17uur konden de kinderen komen om de bieb te aanschouwen. Eerst samen wat gezongen en daarna hebben we de bibliotheek officieel geopend door het lint door te knippen. Toen was het feest. De bieb was open dus iedereen kon komen kijken en de kinderen konden zich laten schminken. Het springkussen en het knutselen was ook een groot succes waardoor de kinderen hebben genoten. Daar deden we het voor. Dus dat was voor ons ook een groot succes waar we 2 weken hard (in verhouding met de warmte) naar toe hadden gewerkt. Maar de dag daarna gebeurde het... Het afscheid...
Het is al meer dan een week geleden dat ik de José's en Marcel heb uitgezwaaid. Ze moesten minimaal 3 uur van te voren aanwezig zijn. De koffers in ieder geval. Ben je te laat dan heb je dikke pech want dan gaan de koffers niet meer mee in het vliegtuig. Maar wij als Nederlanders zijn natuurlijk ruim op tijd. Koffers weg gebracht, even wat drinken en knuffelen, bedanken, goede reis wensen en uitzwaaien maar. Daar gingen ze. En toen was er nog maar 1 van de 4 over....
De zondag begon wat saai... alleen ontbijten, alleen klaar maken voor de kerk, alleen naar de kerk. Maar niet alleen uit de kerk. Ik heb zondag bij een gezin gegeten die hier ook op het terrein van Lob Makandra woont. Heerlijke Surinaamse gerechten klaargemaakt door een lieve familie.
We zijn afgelopen week aan de gang gegaan met bankjes en tafels. Balken zagen, gaten boren, planken lakken, meten, rekenen en noem maar op. (Pap, dit kan ik thuis op eens niet meer;) dat je het vast weet...)
We hebben ook besproken wat ik in de tijd ga doen terwijl ik hier nog ben. Dat is voornamelijk Eddy helpen klussen bij waar het nodig is en ik ga in de paasvakantie (17 april tot 5 mei) sport en spel organiseren voor de kinderen uit de buurt. Dit worden 5 leuke maar intensieve dagen
Vrijdag hebben we ook jeugd gehad. Met de jeugd van de kerk hebben we gebouwd aan Gods Koninkrijk. Dit hebben we in de praktijk gebracht door christelijke boeken naar de bibliotheek te brengen. Nu is de bibliotheek dan helemaal af met medewerking van de jeugd.
Gisteren ben ik met een echtpaar, die ook vrijwilligers werk doet op Lob Makandra, naar de film Noah geweest. Mooie film maar niet bijbelgetrouw. Wel goed voor je engels. De film is in het engels maar in Suriname hebben ze geen ondertiteling bij de film. Dus je leert er toch van.
Gisteravond ben ik met Eddy en Jennifer nog even gezellig weg geweest.
Vanmorgen was er kerk en nu zit ik lekker buiten. De zon is er niet maar ik kan je verzekeren dat het nog steeds warmer is dan het warme weer bij jullie. Ik heb bijvoorbeeld 's nachts met het slapen de airco op 25 graden staan en dan kan het soms nog fris aanvoelen.

Dit was het alweer voor deze keer!
Ik zal er binnenkort weer wat foto's opzetten zodat jullie ook kunnen zien wat ik hier doe.

Groetjes uit Suriname,
Robert

• 30 Maart 2014 - 20:25

Anne:

Toch jammer dat we op dit moment geen buren zijn... Dan zaten we nu spelletjes te doen in het surinaamse zonnetje! Enjoy!

• 31 Maart 2014 - 08:26

Rudy En Diana:

Heeey Robert,

Erg leuk om zo mee te lezen waar je bent. Een fijne tijd daar. We wensen je alle goeds toe.

• 31 Maart 2014 - 10:14

Astrid:

Jammer dat als je weer in Nederland terug bent, weer twee linkerhanden heb!! had evt nog wel een klusje voor je. Zo te lezen heb je het daar prima naar je zin en doe je waar voor ging, super leuk om te lezen. Robert geniet er nog maar van ,want je weet drie keer zuchten en je zit weer richting Nederland!!

• 31 Maart 2014 - 10:29

Henriette:

Gaaf hoor ik kan me zo voorstellen dat de sport en spel week weer een nieuwe dimensie geeft aan je tijd daar.
    Dat je nu al tot zegen bent is zeker maar hoe gaaf als we straks hun verhalen horen wat jij als voorbeeld van Gods geliefde kind, in hun harten hebt gekweekt en wat verder mag uitbloeien.
    kan niet wachten op die verhalen!

Wens je heel veel zegen en liefde voor de mensen daar!
    En voor jezelf een open hart waarin Zijn liefde zal stromen en je raad en inzicht geeft.

• 31 Maart 2014 - 10:58

S&S:

Haa Roberto!

Haha, heel slim ja om even alvast te vermelden dat je thuis alles weer verleerd bent ;-)
    Leuk om te lezen hoe je de afgelopen week ervaren hebt daar, gelukkig zijn er lieve mensen daar die je een beetje opvangen.
    Wat ga je as week doen? Nu de bieb klaar is?
    José zat vol verhalen over SU, erg leuk om te horen!

Goede week daar en we zien het volgende verslag wel weer verschijnen!

xx